Otsikko
Etsin Firenzesta kertovia kirjoja joko romaaneja tai tiedekirjoja en siis pelkästään matkaoppaita.Mitähän löytyisi Suomen kielellä.

Kysytty

Etsin Firenzesta kertovia kirjoja joko romaaneja tai tiedekirjoja en siis pelkästään matkaoppaita.Mitähän löytyisi Suomen kielellä.

Vastaus

Vastattu

Firenzeen sijoittuvia kaunokirjoja ovat esimerkiksi Marco Vichin jännityskirjat, joissa Komisario Bordelli ratkoo rikoksia 1960-luvun Firenzessä. Komisario Bordellia on verrattu komisario Maigretiin ja yksityisetsivä Marloween. Kirjoja ovat: Komisario Bordelli (2016),  Komisario Bordellin likaisin tapaus (2017), Kuolema Firenzessä (2019), Vääjäämätön kohtalo (2022). Firenzeen sijoittuvat myös: Nora Roberts: Firenzen tumma nainen (1989), E. M. Foster: Hotelli Firenzessä (3.p. 2005), Sarah Dunant: Venuksen syntymä (2005).

Firenzeen sijoittuvaa kaunokirjallisuutta voi hakea Kirjasammosta hakusanalla Firenze.
Etusivu | Kirjasampo

Firenzestä kertovia tietokirjoja: Ulla Britta Ramklint: Medicit: renessanssivaltiaat Firenzessä (2007), Italian renessanssi: arkkitehtuuri, kavanveisto, maalaustaide, piirustus (2011). Italian historiasta kertovissa teoksissa voi olla mainintoja myös Firenzen historiasta. Sitten on ne matkaoppaat, joita en kuitenkaan tähän listannut.