Otsikko
Etsin erästä kirjaa, jota muistan lainanneeni usein lapsena, joskus 1990-luvun alkuvuosina. Kirjassa kerrottiin perheestä (oli siis enemmänkin faktaa kuin…

Kysytty

Etsin erästä kirjaa, jota muistan lainanneeni usein lapsena, joskus 1990-luvun alkuvuosina. Kirjassa kerrottiin perheestä (oli siis enemmänkin faktaa kuin fiktiota), muisteltiin lapsuutta (ehkä 50-luvulla tai aiemminkin) ja erityisesti jäi mieleen, että perheen lapset piirsivät paljon paperinukkeja, joiden kuvia tässä kirjassakin oli. Kirja on muistini mukaan suomalainen ja ehkä siihen aikaan suhteellisen uusi - mielestäni myös melko isokokoinen. Valitettavasti tekijästä tai kirjan nimestä ei ole mitää muistikuvaa. Osaisitteko näiden hatarien muistelmien perusteella sanoa, mistä kirjasta mahtaa olla kysymys?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Olisiko kyseessä Maija-Liisa Bäckströmin kirja Herskapia ja pieneläjiä? Siinä paperinuket ovat tärkeässä roolissa, se ilmestyi 1986, on isokokoinenkin. Kirjassa kuvataan elämää vanhassa Oulussa 1800-luvun lopulla. Kirjan saatavuustiedot http://www.helmet.fi .

0 ääntä
Asiasanat

Kommentit