Etsin Edith Södergranin runoa Syksyn päivät ruotsiksi. Etsin sitä saamani ohjeen mukaan jostain monikielisestä runohakemistosta, mutten löytänyt. Runo alkaa:…

Kysytty

Etsin Edith Södergranin runoa Syksyn päivät ruotsiksi. Etsin sitä saamani ohjeen mukaan jostain monikielisestä runohakemistosta, mutten löytänyt. Runo alkaa: Syksyn päivät ovat läpikuultavia / ja metsän kultaa vasten maalattuja...

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Syksyn päivät runo on julkaistu alunperin Edith Södergranin Dikter -teoksessa vuodelta 1916. Sen nimi on Höstens dagar. Höstens dagar on myös kokoelmassa Dikter vuodelta 1940. Lahden kirjaston julkaisema Linkki maailman runouteen sisältää käännösrunojen alkuperäisnimiä ja tietoja siitä, mistä runot teoksista runot löytyvät käännöksinä ja alkuperäiskielellä, http://runotietokanta.kaupunginkirjasto.lahti.fi/ .