Etsin Arvo Turtiaisen jouluaiheista runoa, jossa muistaakseni sanotaan jossain kohtaa "terve sinulle silakka" ja viitataan joluisiin ruokiin.

Kysytty

Etsin Arvo Turtiaisen jouluaiheista runoa, jossa muistaakseni sanotaan jossain kohtaa "terve sinulle silakka" ja viitataan joluisiin ruokiin.

Vastaus

Vastattu

Hei!

Kyseessä lienee Arvo Turtiasen runo Isänmaan joulu, joka löytyy ainakin teoksesta Lapsuuden joulu: Rakkaimmat joulurunot

https://haku.helmet.fi/iii/encore/record/C__Rb1742558__Slapsuuden%20joulu%20joulurunot__Orightresult__U__X2?lang=fin&suite=cobalt

Runossa on kohta: Jos se on silli, Hyvää joulua!

                              Jos se on peruna, Hyvää joulua!

ja muutakin ruokaa mainitaan pitkin runoa