Etsin 15-vuotiaalle pojalleni suomeksi tai englanniksi opasta tai käsikirjaa, joka käsittelisi elokuvan tekoa, mielellään elokuvaohjaajan työtä. En ole…

Kysytty

Etsin 15-vuotiaalle pojalleni suomeksi tai englanniksi opasta tai käsikirjaa, joka käsittelisi elokuvan tekoa, mielellään elokuvaohjaajan työtä. En ole onnistunut löytämään yhtään opusta. Jos ei löydy näin spesifistä kirjaa, jokin muu elokuvan tekoon liittyvä kirja ajaisi myös asiaa. Osaisitteko auttaa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ohessa on joitakin kirjoja, joissa käsitellään elokuvan tekemistä. Nämä kaikki löytyvät pääkaupunkiseudun kirjastoista. En valitettavasti osaa sanoa, sopivatko nämä juuri 15-vuotiaalle.

Suosittelen kysymään myös Kansallisen audiovisuaalisen arkiston kirjastosta. Se on todellinen elokuva-alan tietokeskus. Tässä linkki http://www.kava.fi/kirjasto ja sähköpostiosoite kirjasto@kava.fi.

Tässä kirjoja elokuvan tekemisestä:

Elokuvakirja: elokuvan tekeminen, lukeminen, näkeminen
Sidney Lumet: Elokuvan tekemisestä
Leena Louhivuori: Sparrausrinki: elokuvan tekemisen vaikea taito
Chris Jones: The Guerilla film makers pocketbook
Chris Patmore: Get started in short filmmaking: principle, practice and techniques: an inspirational guide for the aspiring filmmaker