Otsikko
Etsi tietoja Kiuruvedeltä sotaan lähteneistä Vapaussota, Talvi- ja jatkosota sekä Lapinsota Löytyykö miesmääriä yhteensä tai eriteltyinä Kiuruveden kunnasta?…

Kysytty

Etsi tietoja Kiuruvedeltä sotaan lähteneistä
Vapaussota, Talvi- ja jatkosota sekä Lapinsota

Löytyykö miesmääriä yhteensä tai eriteltyinä Kiuruveden kunnasta?
Entä onko saatavissa ko. miehiä kylittäin?
Haen tietoja Kiuruveden Ruutanan/Heinäkylästä

Vastaus

Vastattu

Kiuruveden sotaveteraaneista on olemassa veteraanimatrikkeli, josta löytyy henkilötietoja ainakin talvi-, jatko- ja Lapin sodan osalta.

Kaikkonen, E. (toim.) (2018). Sodan vuodet 1939-1945: Kiuruvetiset II maailmansodassa : historiaa ja matrikkeli. Kiuruvesi: Kiuruveden Rintamamiesveteraanit ry.

Kiuruveteläisistä sodissa kaatuneista saa listauksen Suomen sodissa 1939-1945 menehtyneiden tietokannasta.

Tarkemmin eritellyt miesmäärät voivat olla haasteellisia selvitettäviä. Ellei tietoja ole koottu esim. em. veteraanikirjaan tai paikallishistoriikkeihin, selvittely saattaa vaatia arkistotyötä.
Kansallisarkistossa säilytettävät kutsuntaluettelot ovat tähän tarkoitukseen erityisen hyödyllisiä.