Espan lavalla esiintyi kesällä 2015, vai olikohan se kesä 2014, sellainen joku varuskuntakuoro. Se koostui nuorista armeijapojista jotka muistaakseni laulun…

Kysytty

Espan lavalla esiintyi kesällä 2015, vai olikohan se kesä 2014, sellainen joku varuskuntakuoro. Se koostui nuorista armeijapojista jotka muistaakseni laulun lisäksi myös soittivat. He lauloivat moderneja, ulkomaisia pop-kappaleita, Lady Gagaa muistaakseni ja muita. Nyt minulle on tämän kuoron nimi hakusessa. Tuleeko teille mieleen? Olisi ihanaa päästä heidän konsertiin, mhatavatko he esiintyä? Muistan että Espan lavan keikan jälkeen he esiintyivät Santahaminassa jossain tapahtumassa, samana vuonna, se taisi olla muuten 2015. Kuoron nimi oli joku varuskunta, esikunta, tai joku sen tyylinen armeijajuttu.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Helsingin Varusmieskuoro on olemassa, mutta varusmiespalvelun lyhyydestä johtuen kuoron kokoonpano vaihtuu jatkuvasti eli samat laulajat eivät ainakaan vuotta pidempään ole mukana. Toisin sanoen vaikka kesällä 2017 osuisi tämän kuoron esiintymiseen, laulajina ovat aivan uudet varusmiehet, eivät vuonna 2014 tai 2015 esiintyneet. Myös muissa varuskunnissa toimii tällaisia varusmieskuoroja, kaikki yhtä tilapäisiä kokoonpanoja asian luonteesta johtuen.

Tämä Helsingin kuoro ei ole juuri levytyksiä tehnyt, mutta ainakin kokoelmalevyllä "Kenttäpostia - Sota-ajan aarteet" (Poptori 2002) kuoro on mukana laulamassa nimikappaletta yhdessä Asemieskuoron kanssa. Tämä levy löytyy mm. HelMet-kirjaston kokoelmasta (pysyvä linkki http://luettelo.helmet.fi/record=b1650125~S9*fin)

Heikki Poroila