Esim. Handbook of clinical anesthesia: miten selittyy se, että kirja on kädessäni ja luetteloin sitä ja tekijänoikeuskohdassa on Lippincott -Williams-Wilkins…

Kysytty

Esim. Handbook of clinical anesthesia:
miten selittyy se, että kirja on kädessäni ja luetteloin sitä ja tekijänoikeuskohdassa on Lippincott -Williams-Wilkins copyright 2006. Kuinka tekijänoikeus voi tulla kirjan ilmestymisen jälkeen?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kustantaja voi nähtävästi painattaa teokseen minkälaisen tekijänoikeusmerkinnän tahansa eikä sitä varsinaisesti kukaan kontrolloi. Kirjastossamme tällä hetkellä toimivassa lakimiespalvelusssa työskentelevä juristi on, sikäli kuin tiedän, jossain määrin erikoistunut tekijänoikeuskysymyksiin, joten jos mahdollista, voisit ehkä esittää tuon kysymyksen hänelle. Hän on paikalla jouluun saakka keskiviikkoisin klo 19-20 pääkirjastomme yhteiskunta- ja talousosastolla ensimmäisessä kerroksessa. Ajanvarausta ei tarvita.