Otsikko
Eräs asiaa tunteva on sitä mieltä, että jos lähdettäisiin puhtaasti taloudelliselta kannalta, Lahden yläpuolella ei juuri viljeltäisi viljaa. Mutta entä…

Kysytty

Eräs asiaa tunteva on sitä mieltä, että jos lähdettäisiin puhtaasti taloudelliselta kannalta, Lahden yläpuolella ei juuri viljeltäisi viljaa. Mutta entä perunan viljely? Onko niin, että sekään ei elinkeinoksi kävisi Lahden yläpuolella, jos ei maataloustukia maksettaisi?

Vastaus

Vastattu

Luonnonvarakeskuksen tuottamilla sivuilla on artikkeli perunan viljelyn kannattavuudesta:
https://portal.mtt.fi/portal/page/portal/kasper/pelto/peruna/Potatonow/…

Samoilta sivulta voi kysä tarkempia tietoja, jos asia ei selviä tuosta artikkelista.