Enoni soitti aikanaan Korpin polkka nimisen kappaleen. Onko olemassa äänitettä kyseisestä kappaleesta ja mistä sen saisi?

Kysytty

Enoni soitti aikanaan Korpin polkka nimisen kappaleen. Onko olemassa äänitettä kyseisestä kappaleesta ja mistä sen saisi?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kansallisdiskografia VIOLA ei tunne yhtään "Korpin polkka" -nimellä liikkuvaa esitystä, mutta muodolla "Korpin polska" löytyy kaksi äänitystä. Ensimmäinen löytyy Seurasaaren Pelimannien LP-levyltä "Jalalla koreasti" (Finnlevy p1971 SFLP9514), joka löytyy ainakin HelMet-musiikkivarastosta ja josta sen voi tilata.

Toinen, todennäköisesti erittäin hankalasti tavoitettava versio on vuonna 2004 julkaistulla C-kasetilla "Kittilän kesäpäivien kansantanssiohjelman musiikki".

Heikki Poroila
HelMet-musiikkivarasto