Ennen vuotta 1954 ja nykyistä virallista lippuaan Ahvenanmaa liputti vaakaraitalipulla, jossa vuorotelivat sininen, keltainen ja sininen. Milloin tämä vanhempi…

Kysytty

Ennen vuotta 1954 ja nykyistä virallista lippuaan Ahvenanmaa liputti vaakaraitalipulla, jossa vuorotelivat sininen, keltainen ja sininen. Milloin tämä vanhempi epävirallinen lippu "otettiin käyttöön" eli mikä sen varhaisin tiedetty ajoitus on?

Vastaus

Vastattu

Hei

Epävirallista  lippua käytettiin ensimmäisen kerran

"Maakunnassa oli epä -
virallisesti käytetty 1922
laulujuhlilta alkaen Ruot-
sin lipun värien mukaista
poikittain jaettua sinikel -
tasinistä lippua."

Lähde: Pohjoismaat_Baltia_PA.pdf (hamina.fi)