En tiedä kuinka paljon tämä asia tänne liittyy, mutta mikä on Suomessa maksettava minimipalkka? Mielestäni saan liian vähän palkkaa kahden viikon työstä. Olen…

Kysytty

En tiedä kuinka paljon tämä asia tänne liittyy, mutta mikä on Suomessa maksettava minimipalkka? Mielestäni saan liian vähän palkkaa kahden viikon työstä. Olen kaksi viikkoa kesätöissä eräänlaisessa toimistossa (Hella Lighting Finland), ja saan vain 260€ palkkaa... eli 3,25€ tunnilta.. pitäisikö minun sanoa työnantajalle jotain?
Kiitos!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Suomessa ei ole yhtä minimipalkkaa, vaan minimipalkat määritetään työehtosopimuksissa jokaiselle alalle erikseen. Kysy työpaikaltasi esim. luottamusmieheltä, minkä työehtosopimuksen mukaan palkkasi määräytyy. Voimassa olevat sopimukset löytyvät netistä ammattiyhdistysten sivuilta. Paljon tietoa työasioista löytyy mm. Suomen nuorisoyhteistyö Allianssin sivuilta:

http://www.alli.fi/tmavain/