Otsikko
En saa mieleeni kirjoittajaa enkä kirjaa. Kyse on postuumisti julkaistu esikoisteos, joka sijoittuu Suomen elokuvatuotannon maailmaan, ehkä noin 1940-luvulle…

Kysytty

En saa mieleeni kirjoittajaa enkä kirjaa. Kyse on postuumisti julkaistu esikoisteos, joka sijoittuu Suomen elokuvatuotannon maailmaan, ehkä noin 1940-luvulle. Kirjan sai julkaista vasta kun riittävän monta vuosikymmentä oli kulunut kirjailijan ja kirjassa esiintyvien henkilöiden kuolemista. Lukisin sen mielelläni uudelleen, mutta en löydä näillä tiedoilla sitä itse. Lukusuositus myös muille :o)

Vastaus

Vastattu

Kaivattu kirja lienee Teuvo Nisoniuksen Axel Tulikiven traagillinen kohtalo. – Tarina kustantamon arkistosta löytyneestä 30-luvulta peräisin olevasta käsikirjoituksesta on kuitenkin fiktiota ja "Teuvo Nisonius" on todellisuudessa toimittaja Teppo Sillantaus (s. 1962).

Axel Tulikiven traagillinen kohtalo | Kirjasampo

4 ääntä

Kommentit

Kirja on joka tapauksessa hieno ja lukemisen arvoinen!