En onnistu löytämään Historiallista aikakauskirjaa v:lta 1949, vain viisi viimeistä vuotta siis. Onko mahdollista tilata kaukolainana mainittua teosta?…

Kysytty

En onnistu löytämään Historiallista aikakauskirjaa v:lta 1949, vain viisi viimeistä vuotta siis. Onko mahdollista tilata kaukolainana mainittua teosta?
Ystävällisestä vastauksesta kiittäen

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Historiallisen aikakauskirjan numerot vuodelta 1949 ovat tilattivissa ja luettavissa Helsingissä Pasilan pääkirjastossa lehtialueella. Niitä ei anneta lainaksi, mutta artikkeleista voi ottaa kopioita. Samoin lehti on luettavissa myös Kansalliskirjastossa ja siellä myös digitaalisena kulttuuriaineistojen työasemilla. Tosin Kansalliskirjasto on tällä hetkellä peruskorjauksen alaisena, tietoa palveluista tarkemmin: http://www.kansalliskirjasto.fi/yleistieto/korjaushanke.html.

Vuoden 1949 numeroita voi myös kaukolainata kirjastojenn toimipisteistä Varastokirjastosta Kuopiosta. Kaukolainaus on maksullista.