Otsikko
En ole käyttänyt kirjastokorttiani pitkään aikaan. Yritin kirjautua ja tilata kirjan, mutta se ei onnistu. Onko kirjastokortit uusiutuneet tms, koska kortin…

Kysytty

Hei! En ole käyttänyt kirjastokorttiani pitkään aikaan. Yritin kirjautua ja tilata kirjan, mutta se ei onnistu. Onko kirjastokortit uusiutuneet tms, koska kortin numero ei kelpaa. Ajattelin, että en muista tunnusta, mutta numero ei kelpaa. Mitä nyt tehdään?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tässä tilanteessa on tarpeen vierailu lähimpään HelMet-kirjastoon. Henkilökuntaan kuuluva näkee nopeasti, onko kortti ns. vanhentunut (käyttämättömiä kortteja kuoletetaan aika ajoin, vaikkakaan ei kovin nopeasti) ja onko siihen liitetty nelinumeroinen PIN-koodi, joka tarvitaan kaikessa verkkoasioinnissa. Siinä kirjaston tiskillä saa myös heti uuden kortin - ja PIN-koodin -, jos kortti on mennyt vanhaksi. Mukaan vain kuvallinen henkilöllisyystodistus niin asia hoituu pikaisesti.

Heikki Poroila