En muista kirjailijaa, enkä kirjan nimeä. Kirjan tapahtumia on kuitenkin seuraavat. Päähenkilö on nainen. Muuttaa maalle, ehkä isoäitinsä tms luokse tai…

Kysytty

En muista kirjailijaa, enkä kirjan nimeä. Kirjan tapahtumia on kuitenkin seuraavat. Päähenkilö on nainen. Muuttaa maalle, ehkä isoäitinsä tms luokse tai mökille, päähenkilö työskentelee netin avulla. Löytää naapurin avoimen W-lan verkon, jota saa luvan käyttää ja tietenkin rakastuu tähän naapuriin. Päähenkilöllä on sisko joka "sekoilee" rakkausjutuissa. Ennimustosmainen kirja, muttei kuitenkaan hänen kirjansa.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Olipa haasteellinen kysymys, kaunokirjallisten teosten tunnistaminen edellyttäisi usein omakohtaista lukukokemusta. Kirjan jäljittämistä auttaisi myös tieto siitä, milloin kirja on luettu.

Etsin teosta HelMet -aineistohausta esimerkiksi seuraavilla hakusanoilla ja niiden yhdistelmillä: internet, maallemuutto, rakastuminen, sisarukset, maaseuturomaanit, viih-dekirjallisuus...

Kuvaukseen täysin sopivaa teosta en onnistunut löytämään. Kirjastoammattilaisten postituslistan kautta saimme seuraavia ehdotuksia:
Kivelä, Anneli, Kotiin Katajamäelle, Karisto, 2010.
Rask, Regina, Hyvä Naapuri, Otava, 2007.
Lehtinen, Tuija, Kolme miestä netissä, Otava, 2010.

Selailun perusteella Raskin kirja olisi ehkä lähinnä kuvaustasi.

Teosten saatavuuden voit tarkistaa HelMet.fi -hausta.
http://www.helmet.fi/fi-FI

3 ääntä

Kommentit

Taitaapi olla Enni Mustosen kirja Parittomat.