Otsikko
En löytänyt kaipaani materiaalia ;Knill-jumppa cd-levyä ohjekirjoineen, englanniksi kaupunginkirjaston valikoimasta. Välitättekö materiaalia muista lähteistä?

Kysytty

Hei,
En löytänyt kaipaani materiaalia ;Knill-jumppa cd-levyä ohjekirjoineen, englanniksi kaupunginkirjaston valikoimasta.
Välitättekö materiaalia muista lähteistä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Helsingin kaupunginkirjastossa ei tosiaan tunnu olevan tätä materiaalia englanniksi, en löytänyt maakuntakirjastohaulla muistakaan suurimmista yleisistä kirjastoista. Etsin myös Kehitysvammaliiton kirjastosta, mutta sielläkin materiaalia oli vain suomeksi ja ruotsiksi, ainakin aineistokokoelman mukaan. Etsin muistakin erikoiskirjastoista. Näyttäisi siltä, että materiaalia on vaikea saada käsiinsä muilla kuin suomen tai ruotsin kielellä, mutta voisi kuitenkin kannattaa tiedustella Kehitysvammaliiton kirjastosta, joka on kaikille avoin kirjasto. Sen yhteystiedot ovat Kehitysvammaliiton kirjasto, Viljatie 4 A (4. krs), 00700 Helsinki, kirjasto(at)kvl.fi,
p. (09) 3480 9256 (ke–to klo 12–16.30) / kirjastonhoitaja Sisko Puustinen, http://kehitysvammaliitto.fi/kirjasto/yhteystiedot.html. Kehitysvammaliitto näyttää kustantaneen suomalaisen käännöksen.

Kirjastot välittävät kaukolainoina materiaalia muista kirjastoista. Kaukolainapyyntö kannattaa käydä tekemässä lähikirjastossa.