Elizabeth Winthrop on kirjoittanut The Castle in the Attic nimisen kirjan, siskon tyttöni muistaa lukeneensa n. 10 vuotiaana hyvin samanlaisen kirjan juonineen…

Kysytty

Elizabeth Winthrop on kirjoittanut The Castle in the Attic nimisen kirjan, siskon tyttöni muistaa lukeneensa n. 10 vuotiaana hyvin samanlaisen kirjan juonineen, mutta kyseistä kirjaa ei ole käännetty suomeksi. Vai onko? Mikä muu kirja voisi olla kyseessä jollei tuo?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hei!

Elizabeth Winthropin The Castle in the Attic -kirjasta ei tosiaan näyttäisi löytyvän suomennosta. Tutustuimme kirjan kuvaukseen Wikipediassa. Osittaisen samankaltaisuutensa vuoksi vaihtoehtoehdokkaiksi nousivat näin aluksi:

- Banks, Lynne Reid: Intiaani lipastossa (The Indian in the Cupboard)

- Jones, Diana Wynne: Leijuva linna (Castle in the air)

Intiaani lipastossa -kirjasta löytyy kuvaus Risingshadow-sivustolta. Leijuva linna on osa Liikkuva linna -sarjaa, josta myös löytyy tietoa tuolta samaiselta sivustolta.

Mikäli kumpikaan näistä kirjoista ei ole etsimänne, niin osaisitteko kuvailla kirjan sisältöä vielä lisää. Oliko esimerkiksi kirjassa joku päähenkilö, kuvattiinko kirjassa tapahtumien ympäristöä millaiseksi, tai jäikö kirjasta mieleen jotain muuta erityistä.