British Council on lahjoittanut kirjastonsa Hgin kaup.kirjastolle. Löytyisikö näistä kirjoista tai omista varastoistanne tietoa Lontoon Sohon alueesta 1970…

Kysytty

British Council on lahjoittanut kirjastonsa Hgin kaup.kirjastolle. Löytyisikö näistä kirjoista tai omista varastoistanne tietoa Lontoon Sohon alueesta 1970-luvulla; kyse on lähinnä strip tease-klubeista ja ravintolaelämästä yleensä, Sohon yöelämästä mielellään vaikkapa kuvateoksina. Syntinen Soho, siinä teema.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Sohon 1970-luvun yöelämästä ei British Councilin lahjoituskirjoista kannata etsiä. Sen sijaan löytyy kyllä hyviä matkaoppaita, joista voi saada jonkinlaisen käsityksen Sohon historiasta.

Soho on tapahtumapaikkana seuraavissa, kaupunginkirjastosta löytyvissä kirjoissa:
Edmunds, Mark: "Inside Soho"
Waterhouse, Keith: "Soho, or, Alex in Wonderland"
Frewin, Anthony: "London blues"
Fowler, Christopher: "Soho black"

Internetissä, The Soho Clarion-lehden kotisivulla, osoitteessa www.thesohosociety.org.uk/archive, löytyy mm. kirjalista Soho-kirjoista.