Brian Jacquesin Redwallin taru -sarjassahan, ainakin minun tietojeni mukaan, pitäisi ilmestyä 12 osaa. Niitä on tähän mennessä suomennettu kymmenen. Onko kahta…

Kysytty

Brian Jacquesin Redwallin taru -sarjassahan, ainakin minun tietojeni mukaan, pitäisi ilmestyä 12 osaa. Niitä on tähän mennessä suomennettu kymmenen. Onko kahta viimeistä osaa julkaistu englanniksi? Julkaistaanko ne suomeksi joskus? Milloin?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Alkukielisessä Redwall-sarjassa näyttää tähän mennessä ilmestyneen jo kahdeksantoista osaa. Näiden lisäksi on julkaistu kaksi samaan aihepiiriin liittyvää kuvakirjaa, jotka eivät kuitenkaan liity sarjaan kronologisesti. (Katso http://www.redwall.org/dave/library.html ) Suomeksi sarjan osia on tosiaankin ilmestynyt vasta kymmenen. Sarjan suomalainen kustantaja on Otava. Kustantamon kotisivuilta ei valitettavasti löydy tietoa seuraavien osien julkaisemisesta ja mahdollisesta aikataulusta, mutta asiaa kannattaa tiedustella suoraan Otavasta. Palautelomake, jolla voi myös esittää kysymyksiä, löytyy osoitteesta http://www.otava.fi/palaute/?n=1