Otsikko
Brene Brown kirjoittaa mm ihmisten haavoittuvaisuudesta. Mitä se tarkoittaa? Vulnerability, mitä muita ternejä voisi käyttää ymmärtääkseen tämän? Hänen…

Kysytty

Brene Brown kirjoittaa mm ihmisten haavoittuvaisuudesta. Mitä se tarkoittaa?
Vulnerability, mitä muita ternejä voisi käyttää ymmärtääkseen tämän?
Hänen kirjojaan ei ole kai suomennettu?

Vastaus

Vastattu

Haavoittuvaisuus (vulnerability, fragility, suomeksi "herkkyys" on vähän sinne päin) tarkoittaa taipumusta tuntea tulevansa loukatuksi, tuntea häpeää tai syyllisyyttä. Brown kehottaa olemaan peittämättä näitä tunteita vaan sen sijaan kääntämään ne voimavaraksi. Hänen kirjojaan on suomennettu useita. Helmet-haun tulos:

https://haku.helmet.fi/iii/encore/search/C__Sbrown,%20brene__Orightresult__U?lang=fin