Otsikko
Asun Tanskassa ja etsin ruotsinkielisiä sanoja Emil von Qvantenin lauluun/runoon "Frågor, Hvart flyger vinden". Suomen kielellä alkaa laulu sanoilla: "Minne…

Kysytty

Asun Tanskassa ja etsin ruotsinkielisiä sanoja Emil von Qvantenin lauluun/runoon "Frågor, Hvart flyger vinden". Suomen kielellä alkaa laulu sanoilla: "Minne käy tuulen ilmassa tie".

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Frågor
Hvart flyger vinden / i sommarns qväll?/ Hvart smyger doften,/ Hvart vaggar vågen/ Så klar, så säll?

Hvart ilar molnet/ På fästet, säg?/ Och nattens stjerna,/ Som skyms af molnet,/ Hvart går dess väg?

Säg, menskolifvet,/ Hvad famnar det?/ Förloradt, mattadt/ Och slocknadt slutligt,/ Hvar hamnar det?