Asun Hämeenlinnassa ja haluaisin opiskella avoimessa yliopistossa kursseja, joiden tenttimiseen käytetään tiettyjä teoksia oppimateriaaleina. Kyseisiä teoksia…

Kysytty

Hei!

Asun Hämeenlinnassa ja haluaisin opiskella avoimessa yliopistossa kursseja, joiden tenttimiseen käytetään tiettyjä teoksia oppimateriaaleina.

Kyseisiä teoksia ei Hämeenlinnan kirjastosta löydy, joten onko Hämeenlinnalla mahdollista lainata muiden kaupunkien kirjastoista teoksia Hämeenlinnalaisille lainattavaksi? Mikäli ei, mitä kautta Hämeenlinnan kirjaston kokoelmaan voi vaikuttaa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hei!
Teoksia, joita ei ole Hämeenlinnan kaupunginkirjastossa, voi kaukolainata muista Suomen kirjastoista. Kaukolainatilauksen voi tehdä sähköisesti menemällä kirjaston sivun asiointi-kohdasta kohtaan lainaaminen, uusiminen ja kaukolainat,josta löytyy kaukolainatilauslomake.Kaukolaina maksaa 6 €. Kokoelmaan voi vaikuttaa tekemällä hankintaehdotuksen sähköisesti. Hankintaehdotus löytyy A-Ö -hakemistosta.
terv. Ulla Hämäläinen-Pelli