Mikä elokuva?

Kysytty

Hei! Askarruttaa, että mikä elokuva olisi kyseessä. 90-luvun puolivälin tienoilla muistan tulleen televisiosta. Muistikuva on, että olisi ollut suht tuore raina kyseessä. Ilmeisesti jonkin sortin amerikkalainen "road movie" kyseessä. Nuori pari pakenee jotain kamalaa naisen perheasiaa moottoripyörällä? sytytettyään naisen? kotitalon palamaan. Matkalla mies pyydystää haulikolla järvestä/joesta kalaa. Muita muistikuvia elokuvasta ei ikävä kyllä ole.

Vastaus

Vastattu

Kyseessä voisi olla Terrence Malickin ohjaus Julma maa (alk. Badlands). Se on vuodelta 1973, mutta esitetty televisiossa useampaankin otteeseen 90-luvulla.

Lisätietoa elokuvasta esim. IMDB:ssa: https://www.imdb.com/title/tt0069762/.