Asiakkaamme omistaa hämeenlinnalaisen viulunrakentajan Elias Serginin viulun. Hän haluaisi tietoja ko. henkilöstä, emme ole täällä onnistuneet löytämään…

Kysytty

Hei!
Asiakkaamme omistaa hämeenlinnalaisen viulunrakentajan Elias Serginin viulun. Hän haluaisi tietoja ko. henkilöstä, emme ole täällä onnistuneet löytämään. Sattuisiko teillä olemaan kotiseutuosastossa jotakin?!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Museoviraston kirjastosta löytyi K.O.Lindeqvistin kirja "Hämeenlinnan käsityöläiset", jossa esiintyy Ilja Sergin -niminen henkilö. Ilja Sergin oli ammatiltaan kähertäjämestari, mutta myös tunnettu soittaja ja viulunrakentaja. Hän syntyi 1871 Venäjällä. Hämeenlinnassa hän avasi oman liikkeen 1906.