Asiakkaamme kysyy onko P. Mustapään runo Lachesis net ruotsinnettu, ja jos on niin mistä se löytyisi. suomenkielisenä tämä runo löytyy kokoelmasta Jäähyväiset…

Kysytty

Asiakkaamme kysyy onko P. Mustapään runo Lachesis net ruotsinnettu, ja jos on niin mistä se löytyisi. suomenkielisenä tämä runo löytyy kokoelmasta Jäähyväiset Arkadialle 1945. Meillä se on kokoelmassa Kootut runot1948.
Yritimme hakea itse, mutta luultavasti tätä runoa ei ole ruotsinnettu. Jos kuitenkin löytyisi, olemme enempi kuin kiitollisia, koska kansanmusiikkiorkesterimme Tallari tarvitsee sitä.
Kaustisen kirjasto kauskirj@kaustinen.fi

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kuten olette itsekin havainneet P. Mustapäältä ei ole suomennettu mitään erillistä kokoelmaa. On kuitenkin olemassa erinäisiä "finsk lyrik" -kokoelmia.
Mandasta löytyy yhteensä 19 viitettä. Helsingin kaupunginkirjaston pääkirjaston varastossa olevista kirjoista:
Modern finsk lyrik 1984, NY FINSK LYRIK / I URVAL AV REPO, 1960, MODERN FINSK LYRIK 1947, UNG FINSK LYRIK 1938,
FINSK LYRIK 1936, FINSK LYRIK 2 1932, FINSK LYRIK 1 1926, P. Mustapäätä löytyy kokoelmasta Ung finsk lyrik, ja siellä on ruotsinnettu
runoja teoksista Laulu ihanista silmistä ja Laulu vaakalinnusta. Kaipaamaanne runoa ei siis meiltä löytynyt.