Otsikko
Arvoisa Helmet Minä olen Taitotalon opiskelija joka asuu Sörnäisissä. Säännöllisesti osallistuin kielikahviloihinne melkein joka päivä viimeisessä viidessä…

Kysytty

Arvoisa Helmet
Minä olen Taitotalon opiskelija joka asuu Sörnäisissä. Säännöllisesti osallistuin kielikahviloihinne melkein joka päivä viimeisessä viidessä vuodessa. Nyt minä osaan suomea ihan sujuvaksi teidän ansiosta. Olen kiitollinen teille. Haluan vielä kehittää minun englannin kielitasoa mutta Helmetin kirjastoilla ei järjestetä englannin kielikahvila riittavasti. Monet ystäväni etsii englannin kielikahvila mutta hekään eivät voi löytä sitä eikä sopivia kursseja edullisesti. Kielikoulujen hinnat ovat aika kalliita. Toisaalta Ilmonetin kurssit eivät ole tehokkaita. Ne ovat heikkoja joten ei kannata maksaa. Pyydän teille että joka arjenpäivä illalla kello viiden jälkeen järjestämään joissakin helmetin kirjastoissa englannin kielikahvila. Todella tarvitamme sitä sillä Uudenmaan alueella etenkin Helsingissä englannin kieli tosi tarpeellinen. Muun muassa työpaikan etsimisessä meiltä maahanmuuttajilta etsitään englannin kielitaito ja useasti saman lailla suomalaisiltakin. Yhteenvetoisesti kyllä olisi todella ihanaa jos järjestäisitte vähän enemmän tapahtumia englannin kielellä. Kiitos kiinnostuksestanne etukäteen. Ystävällisin terveisin. Zeynep Feryal Ertekin

Vastaus

Vastattu

Hei,

kiitos ehdotuksestasi. Välitin toiveesi eteen päin Helmetin monikielisyydestä vastaavalle ryhmälle. Toivottavasti asia edistyy sitä kautta, vastaaviahan on ollut Helsingin kaupunginkirjastoissa aina välillä.

Espoossa Lippulaivan kirjastossa toimii englannin kielinen keskusteluryhmä. Laitan linkin tähän oheen, ehkä siitä voisi olla hyötyä.

Englannin kielen keskusteluryhmä | Espoon kaupunki