Armas Järnefelt on säveltänyt musiikin Immi Hellenin kirjoittamaan näytelmään Luvattu maa. Näytelmää on esitetty 1900-luvun alussa muutaman kerran. Onko näitä…

Kysytty

Armas Järnefelt on säveltänyt musiikin Immi Hellenin kirjoittamaan näytelmään Luvattu maa. Näytelmää on esitetty 1900-luvun alussa muutaman kerran. Onko näitä näytelmän musiikkeja saatava nuotteina mistään?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Armas Järnefeltin musiikista näytelmään Luvattu maa on Viola-tietokannan mukaan julkaistu nuottina vain yksi osa eli Elitzeban valitus pianolle (Wilhelm Hansen 16524, 1917). Tämä nuotti löytyy ainakin Kansalliskirjaston kokoelmasta.

Näytelmämusiikin käsikirjoitusaineisto on Kansalliskirjaston kokoelmassa Coll. 630:17 (partituuri, kuoron äänilehdet ja painettuja nuotteja). Alkusoiton orkesterin äänilehdet ovat kokoelmassa Ms Mus 173.4.

Heikki Poroila