Arabian seinälsutanen. Käsin signeerattu CA tidennäköisesti. Lautasessa meren rantaa talo ja vene.

Kysytty

Arabian seinälautanen. Käsin signeerattu CA tidennäköisesti. Lautasessa meren rantaa talo ja vene.

Vastaus

Vastattu

Kävin läpi kokoelmassamme olleet seuraavat Arabian keramiikkaa käsittelevät teokset:

  • Arabia : keramiikka, taide, teollisuus (päätoimittaja: Aav, 2009)
  • Keräilijän aarteet : Arabian purkkeja ja pilkkumeita (Kumela ja Blåfield, 2009)
  • Arabian lumoava posliini (Kumela, Paatero ja Rissanen, 1987)

mutta näistä ei kuvailemaasi maisemaa löytynyt. Myöskään Googlen kuvahaku hakusanoilla "Arabia seinälautaset" en löytänyt kuvailuun sopivaa.

Arabian suunnittelijoista en myöskään löydä ketään CA-nimikirjaimilla - katsottu www.arabia.fi/muotoilijat sekä kirjassa Arabia : keramiikka, taide, teollisuus olleet Susanna Vakkarin listaamat Arabian taiteilijat.

Osattaisiinkohan Iittala & Arabia Muotoilukeskuksessa auttaa?