Apua Suomen yleisten kirjastojen tilastojen tulkintaan. Otin tilaston Helsingin (kaikki) kirjahankinnat vuonna 2017. Onko saamani luku 129942 kappale määrä vai…

Kysytty

Apua Suomen yleisten kirjastojen tilastojen tulkintaan. Otin tilaston Helsingin (kaikki) kirjahankinnat vuonna 2017. Onko saamani luku 129942 kappale määrä vai euromäärä? En ihan ole varma, miten tulkitsen ohjetta...

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Luku on kappalemäärä. Ohjeissa on tosiaan hiukan kapulakielinen ilmaus: aineisto tilastoidaan fyysisinä yksiköinä.