Otsikko
Aki Kaurismäen elokuvissa on tietynlainen lavasteiden värimaailma: Kirkkaansinistä ja voimakkaan punaista. Joskus jopa näyttelijöiden asuissa. Onko jossain…

Kysytty

Aki Kaurismäen elokuvissa on tietynlainen lavasteiden värimaailma: Kirkkaansinistä ja voimakkaan punaista.
Joskus jopa näyttelijöiden asuissa.
Onko jossain tutkittu tai kerrottu miksi Kaurismäki "harrastaa" noita runsaita värejä?

Vastaus

Vastattu

En löytänyt kuin yhden opinnäytteen, jossa on värit-asiasana. Se löytyi Kansallisen audiovisuaalisen instituutin kirjastosta ja on ranskankielinen

Shadows in paradise de Aki Kaurismäki : un film, un style

Tekijä: Kyösola, Satu

Julkaisuvuosi: 1993

Kieli: Ranska

Aineistolaji: Kirja

Kirjaston kaikki Aki Kaurismäkeä koskevat teokset, teokset, joita on kuvattu sanalla estetiikka.

Kavin kirjastosta voisi saada ehkä tarkempia tietoja, mutta he ovat valitettavasti suljettuna muuton vuoksi ensi vuoden alkuun asti, https://kavi.fi/erikoiskirjasto-sornaisissa/. Yleisten kirjastojen kokolemista en löytänyt tällaista tutkimusta. Aki Kaurismäki -aiheiset teokset Finna.fi:ssä.