Ajatteleeko kommunisti, että se, mikä kuuluu jollekulle muulle, kuuluu myös minulle, mutta se, mikä kuuluu minulle, ei kuulu kenellekään muulle?

Kysytty

Ajatteleeko kommunisti, että se, mikä kuuluu jollekulle muulle, kuuluu myös minulle, mutta se, mikä kuuluu minulle, ei kuulu kenellekään muulle?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ei liene niin, että ihmiset todellisuudessa ajattelevat samalla tavoin, vaikka aatesuunta olisikin yhteinen. Kommunistisen puolueen manifestissä löytyy kommunistisen ideologian ydin. Siihen voi tutustua esim. täällä, https://www.marxists.org/suomi/marx-engels/1848/kommunistisen-puolueen-manifesti/index.htm . Ehkäpä perusajatus on, että kaikki kuuluu kaikille tai että mikään ei kuulu kenellekään.