Äitini on kertonut lukeneensa 1950-luvulla paljon rakkausromaaneja. En millään muista tämän ulkolaisen lempikirjailijan nimeä. Suomeksi käännetty teos kuului…

Kysytty

Äitini on kertonut lukeneensa 1950-luvulla paljon rakkausromaaneja. En millään muista tämän ulkolaisen lempikirjailijan nimeä. Suomeksi käännetty teos kuului siihen aikaan varmaankin ns. roskaromaaneihin, mutta ei kioskitasoon. Kirjat olivat kovakantisia ja kirjailija käsittääkseni sangen menestynyt tai oikeastaan myyvä. Ei Netta Musket.

Vastaus

Vastattu

Ulkomaisia 1950-60-luvulla kirjoittaneita viihdekirjailijoita ovat esimerkiksi
- Barbara Cartland
- Kathleen Winsor
- Catherine Gavin
- Juliette Benzoni (Catherine- ja Marianne-sarjat)
- Sergeanne Colon (Angelika-sarja)
- Agnes Sligh Turnbull

Olisiko kyseessä jokin näistä?