Äitini 99v. on oppinut 20-40 luvulla runon surusta tai kuolemasta.

Kysytty

Äitini 99v. on oppinut 20-40 luvulla runon surusta tai kuolemasta. Hän muistaa siitä vain pätkiä: suru tuli vastaan tutulla tiellä. Jatkaisit kulkusi kauemmaksi pitkällä kylätiellä. Suru/kuolema seuraa tai odottaa kunnes tällä ihmisellä on jo hopeiset hiukset.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Runoja on hyvin vaikea löytää, vaikka muistaisi monta lausetta.

Runotietokannasta ei runoa löytynyt, mutta jos tietää runosta yhtään enempää esim. alkuperäismaan, saatta runo vielä löytyä.

Suru- ja muistovärssyjä on koottu paljon nettisivuille, mutta niitä on vaikea erotella ihmisten itse kirjoittamista runosivuista. Tässä kuitenkin pari runosivustoa joista saattaa oikea vielä löytyä.

Muistovärssyjä

Callankukka

Suruvärssyt