Otsikko
Aili Palmén. Kuolinvuosi vai elääkö edelleen? Vanhemmat: Einar Filip Palmén ja Anna Maria Becker? Eroon päättynyt avioliitto Eino E. Suolahden kanssa 1940 -…

Kysytty

Aili Palmén. Kuolinvuosi vai elääkö edelleen? Vanhemmat: Einar Filip Palmén ja Anna Maria Becker? Eroon päättynyt avioliitto Eino E. Suolahden kanssa 1940 - 1948?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tor Carpelanin Suomen ritarihuoneen suvuista kertova Ättartavlor vuodelta 1942 kertoo Einar Filip Palménin saaneen Anna Maria Beckerin kanssa toisena lapsenaan Aili Inkerin 18.10.1917. Sama tieto löytyy myös vuoden 1960 Kuka kukin on -teoksesta. Googlen löytämistä tiedoista Ailin nimi lienee vain jostakin syystä jäänyt puuttumaan, sillä myös Aili Palménin muistelmateos Ystäväni, miehet, naiset vahvistaa hänen olevan vuonna 1922 kuolleen Eeron pikkusisko.

Avioliitto Eino Suolahden kanssa päättyi Suomen kansallisbibliografian (ks. Suolahti, Eino Edvard) mukaan jo vuonna 1947.

Aili Palmén on yhä elossa.

6 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Kyllä Aili Palmén on elossa ja täyttää tulevana syksynä 91 vuotta. Hän asuu Helsingin Munkkivuoressa ja naapurina käyn tapaamassa häntä päivittäin, kuten olemme vaimoni kanssa tehneet jo 15 vuotta.
Kirj. 9.8.2008
Kari Suhonen, gsm 0400 401804

Aili Palmén kuoli 95 vuoden ikäisenä Helsingissä 31.12.2012 ja haudattiin hiljaisuudessa.