Aikoinaan YLE Radio Suomessa kuultiin joka päivä "Tänään 50 vuotta" -nimistä ohjelmaa, jossa luodattiin läpi tapahtumia päivälleen puolen vuosisadan takaa, ja…

Kysytty

Aikoinaan YLE Radio Suomessa kuultiin joka päivä "Tänään 50 vuotta" -nimistä ohjelmaa, jossa luodattiin läpi tapahtumia päivälleen puolen vuosisadan takaa, ja jossa kaksi toimittajaa siteerasivat sen aikaisia uutisotsikoita ja -artikkeleita. Kertomuksia elävöitettiin muun muassa kirjoituskoneen ja elokuvaesityksen äänillä sekä vauvan itkulla ja iloisella jokeltelulla. Myöhemmin ohjelman nimi muuttui muotoon "Tänään 60 vuotta". Loppuikos tämä ohjelmasarja jossain vaiheessa, kun en muista sitä nyt muutamaan aikaan kuulleeni?

Vastaus

Vastattu

Yle Radio Suomen tai muistakaan Ylen radio-ohjelmien ohjelmaoppaista ei löytynyt kyseistä ohjelmaa, ei ainakaan tuolla nimellä.

Yle Areena Audiosta löytyi kyllä viite Yle Puheen samannimiseen ohjelmaan mutta se ei ikävä kyllä ole enää kuunneltavissa. Siinä yhteydessä ei ollut tietoa milloin ohjelma on viimeksi ollut kuunteltavissa. Myöskään Elävän arkiston radio-ohjelmista ei tätä löytynyt.