Äänikirjoja julkaistiin jo kasetteina, ennen cd:n vallankumousta. Esim. Suomen Äänikirjat Oy:ltä ilmestyi paljon laadukkaita äänikirjoja. Miksi ihmeessä niitä…

Kysytty

Äänikirjoja julkaistiin jo kasetteina, ennen cd:n vallankumousta. Esim. Suomen Äänikirjat Oy:ltä ilmestyi paljon laadukkaita äänikirjoja. Miksi ihmeessä niitä ei julkaista cd-versoina? Miksi niitä ei löydy edes maksullisilta netin äänikirjapalveluista?

Vastaus

Vastattu

Kaupalliset äänikirjakustantajat miettivät, mille äänikirjalle on kysyntää. Cd-äänikirjamarkkinat ovat kuitenkin pienet verrattuna kirjoihin. Varmasti uutuuskirjat ovat kysytympiä äänikirjoina kuin vanhemmat julkaisut. En löytänyt tarkempaa tietoa äänikirjojen tuottamisen hinnasta verrattuna tavallisiin kirjoihin, mutta sekin voi vaikuttaa äänikirjojen tuottamiseen. Toki vanhempiakin kirjoja löytyy cd-muodossa.