80-luvun alkupuolella löysin kirjastoautosta kirjan, joka teki minuun suuren vaikutuksen. Siinä lapsi ystävystyi suuren kalan, ehkä rouskun, kanssa. Kala antoi…

Kysytty

80-luvun alkupuolella löysin kirjastoautosta kirjan, joka teki minuun suuren vaikutuksen. Siinä lapsi ystävystyi suuren kalan, ehkä rouskun, kanssa. Kala antoi hänen ratsastaa selässään vedenalaiseen maailmaan. Kirja oli varmaan nuorten kirja. Siinä ei ollut kuvitusta. Niin mielelläni lukisin kirjan uudestaan, mutta en muista nimeä.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hei!

Muistelemasi kirja voisi olla Otfried Preusslerin Pieni Vesimies. Kirjan kannessa Myllylammessa asuva Pieni Vesimies ratsastaa Karpin selässä vedenalaiseen maailmaan.