7-vuotias poikamme haluaisi lukea Frankensteinin hirviön. Onko olemassa sellaista versiota, jota voisi suositella alakoulukäiselle? Poika lukee sujuvasti ja…

Kysytty

7-vuotias poikamme haluaisi lukea Frankensteinin hirviön. Onko olemassa sellaista versiota, jota voisi suositella alakoulukäiselle? Poika lukee sujuvasti ja viime aikoina on kahlannut läpi Seikkailuserkut, Tohtori Proktorit, Malamanteri + Gargantis, Geoetsiviä jne, eli jännitys/fantasiamaailma uppoaa ja jännitystä saisi siten jo ollakin.

Vastaus

Vastattu

Hei

Shelleyn Frankensteinista on tehty joitain lapsille ja nuorille sopivia versioita. Suurin osa joita löysin on englanniksi tai ruotsiksi. Ne vaikuttavat myös olevan enemmän nuorille suunnattuja. Esimerkkinä Paavo Lehtosen suomennos, mutten suosittele sitä 7-vuotiaalle.

Vaihtoehtona on lukea kokoelmakirjaa, jossa myös kerrotaan Frankensteinista. Esimerkiksi

Jos poikanne kuitenkin haluaa lukea juuri Frankensteinin eikä hänestä kertovia tarinoita suosittelen odottamaan vielä muutaman vuoden.

Muita kirjoja, joita hänelle suosittelen ovat: