60-luvulla muistan, kun Suomessakin pudotettiin lentolehtisiä. En tosin muista mitä niissä sanottiin, saattoivat olla jotain sirkus tms. mainoksia. En ole enää…

Kysytty

60-luvulla muistan, kun Suomessakin pudotettiin lentolehtisiä. En tosin muista mitä niissä sanottiin, saattoivat olla jotain sirkus tms. mainoksia. En ole enää vuosiin nähnyt sellaista toimintaa tapahtuvan. Milloin mahdettiin viimeiset lentolehtiset Suomessa pudottaa ja mitä tarkoitusta varten.

Vastaus

Vastattu

Viimeinen löytämäni viittaus lentolehtisten pudottamiseen taivaalta Suomessa on tämä Yleisradion julkaisema uutinen vuodelta 2013. Sen mukaan Forssassa aiottiin pudottaa 10 000 lentolehtistä ilmasta siivouspäivänä toukokuun 10.päivä. Tapahtuman järjestivät kaupunki ja keskustan yrittäjät. Lehtisissä tarjottiin erilaisia palkintoja ja etuja. Tarkoituksena oli innostaa ihmisiä siivoamaan paikkoja lentolehtisten poimimisen yhteydessä.

https://yle.fi/uutiset/3-6591834

Tämän blogin mukaan saman vuoden elokuussa Rovaniemen Wanhoja Markkinoita olisi mainostettu samalla tavalla.

https://www.veikkovasama.fi/blogi/?p=2245