Otsikko
4-v lapsi on alkanut kysellä kuolemasta, erityisesti häntä huolettaa miltä kuolema tuntuu, mitä sen jälkeen tapahtuu (esim joutuuko maan alle - on ilmeisesti…

Kysytty

4-v lapsi on alkanut kysellä kuolemasta, erityisesti häntä huolettaa miltä kuolema tuntuu, mitä sen jälkeen tapahtuu (esim joutuuko maan alle - on ilmeisesti kuullut hautaamisesta) enkä osaa itse oikein selittää. Kukaan sukulainen tms ei ole kuollut eli kyseessä ei liene kuolemaan liittyvän surun käsittely. Voisitteko suositella ikätasoon sopivaa (käytännössä varmaan kuvakirjaa) luettavaa joka käsittelisi kuolemaa tästä näkökulmasta?

Vastaus

Vastattu

Ainakin Katie Daynesin kirja Miksi eliöt kuolevat? voisi sopia nelivuotiaalle. Siinä on mukava kuvitus, paksut lehdet ja luukkuja, mutta täyttä asiaa kuolemisesta.

1 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Uusi testamentti.