4.4.2021 sunnuntai, Yle Puhe, ohjelma n 15.25. Mielenkiintoinen keskustelu mutta ohjelmatietoja en löydä millään (en edes Areenasta). Puhuttiin mm…

Kysytty

4.4.2021 sunnuntai, Yle Puhe, ohjelma n 15.25. Mielenkiintoinen keskustelu mutta ohjelmatietoja en löydä millään (en edes Areenasta). Puhuttiin mm mielenterveysjutuista ja haastateltiin kait ilmastoahdistuksesta kirjan kirjoittanutta miestä.

Vastaus

Vastattu

Kyseessä on varmaankin Satu Kivelän toimittaman Havaintoja ihmisestä -ohjelman jakso Toivo ei ole järjen asia. Siinä toimittaja viittaa Panu Pihkalan kirjoittamaan ilmastoahdistusta käsittelevään kirjaan. Haastateltavana ohjelmassa on toivon tutkija Jari Kylmä.

Havaintoja ihmisestä -ohjelman jaksot julkaistaan Yle Areenassa aina torstaisin kello 6.00. Ohjelma kuullaan torstaisin myös Yle Radio 1:ssä ja sunnuntaisin Yle Puheessa.

https://areena.yle.fi/audio/1-50760597

Panu Pihkala on julkaissut kaksi aiheeseen liittyvää teosta, Päin helvettiä? : ympäristöahdistus ja toivo (Kirjapaja, 2017) ja Mieli maassa? : ympäristötunteet (Kirjapaja, 2019).

Voit tarkistaa teosten saatavuuden Helmet-haulla. Teokset ovat saatavina myös e-kirjoina.

https://www.helmet.fi/fi-FI

Lähteenä ohjelman toimittaja Satu Kivelä