1990-luvun alussa (joko vuonna 1990 tai 1991) Yle (FST?) esitti Irakin sodasta kertovan dokumentin nimellä "Och solen blev svart". Mikähän mahtoi olla…

Kysytty

1990-luvun alussa (joko vuonna 1990 tai 1991) Yle (FST?) esitti Irakin sodasta kertovan dokumentin nimellä "Och solen blev svart". Mikähän mahtoi olla dokumentin englanninkielinen alkunimi ja kuka se on ohjannut?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Elonet on Kansallisen audiovisuaalisen arkiston ja Valtion elokuvatarkastamon ylläpitämä tietokanta, joka sisältää tietoa Suomessa esitetyistä elokuvista ja muista kuvaohjelmista sekä niiden tekemiseen osallistuneista henkilöistä ja yhtiöistä.

Elonetistä löytyy nimellä "Och solen blev svart" alla mainittu ohjelma, joka on esitetty FST1:llä 19.1.1993:

Lektionen in Finsternis (1992)

Ohjaaja: Werner Herzog
Valmistumisvuosi: 1992
Maat: Iso-Britannia
Ranska
Saksa
Tuotanto: Le Studio Canal+
Laji: Lyhyt
Muut nimet: Lessons of Darkness (englanninkielinen nimi)
Och solen blev svart (ruotsinkielinen nimi)

Lähde: http://www.elonet.fi/title/ek4alu/