Otsikko
1980-luvulla teidän kirjastossa on ollut kirja, joka käsittelee kuvakudosten tekemistä ja kutomista "luovasti" esim. ilman kangaspuita loimia virittelemällä…

Kysytty

1980-luvulla teidän kirjastossa on ollut kirja, joka käsittelee kuvakudosten tekemistä ja kutomista "luovasti" esim. ilman kangaspuita loimia virittelemällä vaikka sängyn jalkoihin! Tekijä on Leila Pölkky-Pieskä. Löytyykö tällaista kirjaa vielä? Kirjan nimeä en muista.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Leila Pölkky-Pieskältä on Fennican mukaan ilmestynyt 6 kirjaa: Kaunista kotiin kudontamalleja ohjeineen, 1992, Kudo itse kauniit matot, 2006, Kudo kangasta, 1984, Poppanakirja: käsityömalleja ohjeineen, 1986, Raanu- ja mattokirja: 51 mallia ja työohjetta, 1980, Venla kodin suuri käsityökirjasto : 4 : Kankaankudonta, liinat, verhot, pitsit, 1984.

Kaikki kirjat sisältävät perinteisiä kangaspuilla tehtäviä kudonnaisia, en löytänyt kirjoista poikkeavia valmistustapoja.

Jospa tekijä olisikin joku muu?