Otsikko
1980-luvulla scifi lasten tai nuorten kirja, jossa tyttö oli puoliksi koira ja pakeni jostakin laitoksesta. Lukija ollut n 8 vuotta.

Kysytty

1980-luvulla scifi lasten tai nuorten kirja, jossa tyttö oli puoliksi koira ja pakeni jostakin laitoksesta. Lukija ollut n 8 vuotta.

Vastaus

Vastattu

Tämä olikin hieman hankalampi haku.

Mieleen tuli Animorphs-sarja, jossa päähenkilöt muuttuivat milloin miksikin henkilöksi. Linkki Wikipediaan

Sarja on suomennoksina kuitenkin uudempaa tuotantoa. Julkaistu 2000–2007. Linkki Wikipediaan

Löysin yhden ehdokkaan myös 1980-luvun kirjoista. Gunnel Linden Olen oikea ihmissusi. Sen päähenkilö on kuitenkin poika. Linkki Kirjasampoon.

Kenties Finna-haulla voisi löytää lisää ehdokkaita? Linkki Finna.fi