Otsikko
1965 televisiossa oli ohjelma "Hauska tavata" jota juonsi Markus Similä. Riihimäen työväenyhdistyksen Soittokunta oli soittamassa ko. ohjelmassa. Miten saisi…

Kysytty

1965 televisiossa oli ohjelma "Hauska tavata" jota juonsi Markus Similä. Riihimäen työväenyhdistyksen Soittokunta oli soittamassa ko. ohjelmassa. Miten saisi ohjelman tallennuksen soittokunnalle.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Vanhempia TV -taltiointeja löytyy Kansallisen audiovisuaalisen instituutin (KAVI) ja Yleisradion arkistoista. KAVI:n RITVA -tietokannasta tai Yle Arkiston vapaasti käytettävästä aineistosta (Elävä arkisto, Vimeo) tätä tallennetta ei valitettavasti löydy. Yleisradiolla on kuitenkin maksullinen palvelu, jonka kautta voi tilata arkistomateriaalia yksityis- ja tutkimuskäyttöön. Tiedustelun voi lähettää lomakkeella osoitteesta https://yle-lv.creamailer.fi/survey/answer/aljadsvt3spcm.

3 ääntä

Kommentit

Vastaus ohjaa kysyjän kääntymään täysin väärän tahon puoleen, sillä Hauska tavata oli MTV:n ohjelma eikä Ylen, minkä myös vuoden 1965 sanomalehdistä tarkistaminen vahvistaa (esim. "36 ohjelmaa alkaa Mainos-TV:ssä", Helsingin Sanomat 10.1.1965).

KAVI:n Radio- ja televisioarkistossa ja sen myötä RITVA-tietokannassa on Ylen ohjelmia koko TV-historian ajalta, mutta MTV:n ohjelmia vasta vuodesta 2009 eteenpäin, jolloin MTV3:n koko lähetysvirta alettiin tallentaa sinne.