Otsikko
10 vuotta sitten vietettiin Suomen 80-vuotisjuhlia. Iloinen vartti itsenäiselle Suomelle nyt näiden tulevein 90-vuotisjuhlien tapaan. Tuolloin 10 vuotta sitten…

Kysytty

10 vuotta sitten vietettiin Suomen 80-vuotisjuhlia. Iloinen vartti itsenäiselle Suomelle nyt näiden tulevein 90-vuotisjuhlien tapaan. Tuolloin 10 vuotta sitten ko. juhla-aineistossa oli mukana hauska runo Suomi-Neidosta, jota sitten esitettiin ko. tapahtumassa. Haluasin saada tuon runon. Käyttäisin sitä nyt tässä tulevassa Ilisessa Vartissa. Mistähän se saisi.

Hakuvinkkejä: Suomi-neito.
Iloinen vartti itsenäisyydelle.
Suomi 80-vuotta.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Mahdatteko tarkoittaa humoristista Kaksipolvista trikoota eli juhlavalaa, nimeltään Itsenäinen Suomi 80 vuotta. Se lausuttiin 5.12.1997 kirkonkellojen soiton jälkeen.Sitten seurasi onnittelulaulu Suomi-neidolle. Tämä onnittelulaulu oli tuolloin Sä kasvoit neito kaunoinen.
Juhlavala löytyy osoitteesta http://www.vtt.fi/inf/julkaisut/muut/1990s/tiedokas197.pdf