Yleisten kirjastojen hankerekisterin ennen vuotta 2020 haetut/tuetut hankkeet eivät löydy enää AVIn palvelusta. Mistä ne löytyvät?

Kysytty

Hei,
yleisten kirjastojen hankerekisterin ennen vuotta 2020 haetut/tuetut hankkeet eivät löydy enää AVIn palvelusta. Mistä ne löytyvät?

Vastaus

Vastattu

AVI:n uutiskirjeenmukaan "kirjastojen hanketiedot vuodesta 2011 löytyvät aviavustukset.fi -sivustolta. Suora osoite kirjastohankkeiden visualisointiin. Siellä voi tutkia hankkeita mm. teemoittain, alueittain ja vuosittain. Yksittäisen hankkeen tasolle pääsee pallo- ja karttanäkymistä.

Kirjastoja vuodesta 2011 palvellut hankerekisteri poistetaan kokonaan näkymästä 30.11.2020. Hankerekisteri palveli vuoteen 2017 saakka valtionavustusten hakupaikkana ja hankkeiden näyteikkunana. Avustushaku siirtyi AVIn sähköiseen asiointipalveluun syksystä 2017 alkaen.

Hankerekisterin tekninen ylläpito monine haasteineen ei ole enää tarkoituksenmukaista. Hankerekisteri oli hieno avaus hanketoiminnan läpinäkyvyyden lisäämiseksi, mutta kuten kaikki tekniset järjestelmät, sekin vanhentui."