Yle on uusinut kaksi Paul Temple -jännityskuunnelmasarjaa: Spencerin juttu ja Valentinen tapaus. Onko kuunnelmasarjoja tehty muitakin?

Kysytty

Yle on uusinut kaksi Paul Temple -jännityskuunnelmasarjaa: Spencerin juttu ja Valentinen tapaus. Onko kuunnelmasarjoja tehty muitakin?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hei,
Yle on esittänyt useita Paul Temple -kuunnelmia 50-luvulta alkaen:

"Paul Temple ja Madisonin mysteerio" on esitetty kahdeksanosaisena kuunnelmana loka-marraskuussa vuonna 1953. Tästä kuunnelmasta ei valitettavasti ole äänitaltioita jäljellä.

"Paul Temple ja tapaus Conrad" kuultiin kahdeksanosaisena kuunnelmasarjana 1961. Kukin jakso oli 37-40 minuutin mittainen.

"Paul Temple ja Alexin juttu" kuultiin samoin kahdeksanosaisena sarjana 1968, 33-39 minuutin pituisina jaksoina.

Englanninkielisenä esitetty "Paul Temple and the Lawrence Affair" lähetettiin kouluradion ohjelmistossa kahdeksanosaisena sarjana vuonna 1971, noin puolentunnin mittaisina jaksoina.

"Paul Temple ja Milbournen tapaus" lähetettiin kuusiosaisena kuunnelmana vuonna 1971, noin 40 minuutin mittaisina jaksoina.

Nyt uusitut Valentinen tapaus (16 jaksoa) ja Spencerin juttu (16 jaksoa) lähetettiin alunperin 8-osaisina kuunnelmina, jolloin jaksojen pituudet olivat puoleasta tunnista yli 40 minuuttiin. "Paul Temple ja Valentinen tapaus" lähetettiin vuonna 1965 ja "Paul Temple ja Spencerin juttu" vuonna 1962. Vuonna 2016 uusitut jaksot ovat pituudeltaan viidestätoista minuutista kahteenkymmeneen.

Kuunnelmia uusitaan tekijänoikeuksien puitteissa.

Parhain terveisin,
Katja Hilska-Keinänen
Arkistotoimittaja
Yle Arkisto

6 ääntä

Kommentit

Hei! Kiinnostaisi tietää onko noita muita Templejä vielä Ylellä tallessa. Jos muistan oikein jostakin lukeneeni, niin kaikki sellaiset olisi esitetty, joista on jäljellä täydelliset tallenteet, mutta tuon vastauksen kun luin (vasta nyt 3.2.2019) heräsi kiinnostus, että olisiko sittenkin muitakin, kun kerran uusintoja on tehty vielä 1970-luvulla.