Otsikko
Yhdysvallat ei takaa täkäläistä vuosilomaa vastaavaa lomaa. Mutta ovatko sielläkin OPETTAJAT automaattisesti palkallisella lomalla koulun lomilla tasaisesti…

Kysytty

Yhdysvallat ei takaa täkäläistä vuosilomaa vastaavaa lomaa. Mutta ovatko sielläkin OPETTAJAT automaattisesti palkallisella lomalla koulun lomilla tasaisesti kuten täällä?

Vastaus

Vastattu

Yhdysvalloissa säädökset opettajien loma-ajoista vaihtelevat osavaltioittain ja piirikunnittain, mutta pääsääntöisesti opettajat eivät saa palkallista kesälomaa. Joissakin osavaltioissa opettajille voidaan maksaa kouluvuoden aikana kertynyttä palkkaa kesäloman aikana, jolloin kuukausipalkka on pienempi.

Aiheesta voi lukea esimerkiksi tästä CNN:n uutisesta.